undefined

   Відбувся в четвер, 30 Серпня, 2018р, в Кризовому медіа-центрі "Сіверський Донець". 

 

       Порівняння сайтів Львівської ОДА і Луганської ОДА щодо висвітлення бюджетного процесу на рівні областей презентував керівник проекту Ігор Орел.

   На сайті Львівської ОДА (http://loda.gov.ua/departament_finansivbyudzhet) доступні: рішення про затвердження річного бюджету ; звіти про виконання місцевих бюджетів ; звіти про виконання бюджету 2018 р за кожний місяць. Видно, що бюджет області затверджено в сумі 17 727 816 994 грн. і куди саме ці кошти заплановано витрати і скільки вже витрачено за 7 місяців 2018 року.
   На сайті Луганської ОДА (http://loga.gov.ua/oda/about/estimate) немає можливості подивитися: ні затверджений бюджет на 2018 рік, ні звіти про виконання бюджету у 2018 році. Натомість в розділі «Кошторис доходів і видатків» розміщено 6 файлів:

1) Паспорт бюджетної програми місцевого бюджету на 2018 рік за кодом функціональної класифікації (КФК) 01332 «Інша діяльність у сфері державного управління». Тут передбачено 178,556 тис. гривень для Забезпечення своєчасного виготовлення почесних відзнак, пам’ятних адрес, які вручаються на святкуваннях загальнодержавних, професійних свят, ювілеях регіонів, установ та інших заходах щодо відзначення осіб – захисників суверенітету та територіальної цілісності України під час проведення АТО на території Луганської області, заохочення кращих працівників підприємств, установ та організацій регіону за високі професійні досягнення.

2) Паспорт бюджетної програми місцевого бюджету на 2018 рік за КФК 1090 «Забезпечення діяльності інших закладів у сфері соціального захисту і соціального забезпечення». Тут передбачено 1 393,4 тис. гривень для забезпечення оперативного розгляду органами виконавчої влади звернень, що подаються громадянами, підприємствами, установами та організаціями, фізичними особами – підприємцями, органами місцевого самоврядування за єдиним телефонним номером «гарячої лінії» облдержадміністрації і т.п.

3) Звіт про виконання кошторису доходів і видатків Луганської ОДА за 2017р за (одним лише кодом) КВК 7821010 «Здійснення виконавчої влади у Луганській області» на суму 350 946 861 грн. Це оплата праці працівників обласних і районних органів влади і утримання адміністративних будівель.

4) Звіт про виконання паспорта бюджетної програми станом на 1 січня 2018 року за КФК 0111 «Здійснення виконавчої влади у Луганській області». Це теж саме, що і в попередньому документі, тільки у формі бюджетної програми. Тут йдеться про 252 399 300 грн, які були виплачені працівникам виконавчої влади (1927 штатних одиниць).

5) Паспорт бюджетної програми місцевого бюджету тепер вже на 2018 рік за КФК 1090 «Забезпечення діяльності інших закладів у сфері соціального захисту і соціального забезпечення» в сумі 1 457,4 тис.гривень (ми вже знаємо для чого це).

6) Паспорт бюджетної програми станом на 2018 року за КФК 0111 «Здійснення виконавчої влади у Луганській області». Заплановано вже на 130 млн більше ніж у 2017р, а саме – 384 677 600 грн на оплату праці 2371 працівників (штатний розпис).


    Це все, чим поділилася Луганська ОДА з мешканцями області. Залишається невідомо: скільки заплановано обласного бюджету на 2018р? скільки вже витрачено за 7 місяців 2018р? куди саме витрачено?


     Перед нами сайти двох абсолютно однакових бюджетних інституцій, в роботі яких все уніфіковано: однакові завдання виконують, однакову звітність готують. Чому ж тоді така кричуща відмінність в оприлюдненні документів бюджетного процесу? На одному з сайтів ми можемо побачити, як потрібно інформувати щодо бюджетних витрат, а на прикладі другого сайту ми бачимо, як не треба поводитися із прозорістю бюджетного процесу. Не вдаючись до цитування положень законодавства, які зобов’язують оприлюднювати бюджетні документи і звіти про виконання бюджету, визначимо тільки основну причину в розбіжностях цих двох державних інституцій. А розбіжності легко пояснюються з точки зору праць Арнольда Тойнбі, який класифікував цивілізації, створені людством в історичному процесі. Сучасна Україна знаходиться між двома діючими цивілізаціями: християнською західноєвропейською і православною московською. Як цінності, так і інструменти реалізації політик у цих цивілізацій різні. Розглянуті нами дві державні інституції знаходяться під впливом двох різних цивілізацій. От і все.


      Як повідомила керівник Кризового медіа-центру Олена Ніжельська: в той же час, не існує ніяких коштів державних адміністрацій. Бюджет – це виключно кошти платників податків. Кожний громадянин України має право до рівного і безперешкодного доступу до інформації про формування бюджету та його витрачання. Для Луганської ОДА обов’язкові для виконання стандарти прозорості. Єдина специфіка, що в Луганській області немає обласної ради. Але це, скоріше, не перешкода, а бонус для Луганської ОДА – будь яке рішення про витрачання коштів приймається без обговорення з обраними депутатами. Всі рішення – виключно на совісті чиновників. Саме тому необхідно єднання всіх прогресивних сил Луганщини, які готові вкладати свій досвід, свій час у процес, щоби принаймні інформація про бюджетну політику стала доступною і прозорою. Це буде першим кроком. Тому що інформування – це лише низовий рівень між владою і громадою, потрібно зробити цей мінімум. Ми формалізуємо такі відносини активних громадян шляхом підписання меморандуму, в якому визначимо, що спільно ми будемо працювати над досягненням стандартів прозорості, Це інформаційні, просвітницькі, навчальні кампанії. Зараз ми не називаємо конкретних тем, оскільки це буде ґрунтуватися на вивченні потреб активістів. На сьогоднішній день 11 громадських організацій підписалися під цим меморандумом і інші можуть приєднатися до цього відкритого процесу.

undefined

undefined

 


«КРУГЛИЙ СТІЛ «Формування робочої групи моніторингу обласного бюджету» організовано Громадською організацією «Вибір» в межах проекту Центру політико-правових реформ «Посилення ролі громадянського суспільства у забезпеченні демократичних реформ і якості державної влади» за підтримки Європейського Союзу. Думки, висловлені експертами ГО «Вибір», жодною мірою не відображають офіційної позиції Центру політико-правових реформ та Європейського Союзу»